Als de leerkracht het zwaar heeft, tijd tekort komt en steeds brandjes aan het blussen is, ben ik er voor coaching. Samen kijken we
naar de situatie en zetten kleine stappen in de richting van de oplossing. Bijvoorbeeld hoe voorspelbaar ben je, wat voor taal spreek je, wat zijn de
regels en worden die consequent toegepast, hoe reageer je op ongewenst gedrag?
Ik ondersteun bij gedragsproblematieken zoals ADHD, ASS, een moeilijke
groep, of begaafde leerlingen die meer uitdaging nodig hebben. Wat kan de leerkracht inzetten zodat er een positief leerklimaat ontstaat waarin ieder
kind kan groeien, zich gezien en gehoord voelt en de leerkracht competent en krachtig is.
• Basiscursus van één dagdeel
• Taxonomie van Bloom en denksleutels
• Zowel op locatie als in eigen ruimte
• Vervolgcursus van drie dagdelen
• Taxonomie van Bloom en denksleutels
• Onderzoekend en ontwerpend leren
• TASC-model
• Twee dagdelen
• Hoe bereid je deze besprekingen voor?
• Handvatten voor een oplossingsgerichte bespreking
• Twee dagdelen
• Agendabeheer waar je voortdurend wordt gestoord. Hoe doe je dat?
• Effectief communiceren
• Proactief zijn
• In overleg, op vraag van schoolleiding
• Op aanvraag
• Afhankelijk van groepsgrootte
• ‘Eigen ruimte’ op een locatie tussen Den Bosch en Tilburg